– I GANT drives vi av ett mål; lær noe nytt hver dag. Ut i fra dette ønsker vi å ta kontinuerlig grep i henhold til miljø-situasjonen verden befinner seg i. Vi har et ansvar for hvilken verden vi ønsker for morgendagen, sier Chief Marketing Officer i GANT, Brian Grevy.

– Vårt fokus er at vi alltid kan bli bedre, og lære mer. Vi har sett at moteindustrien i noen tilfeller har skylden for forurensning av elver og innsjøer rundt om i verden. Som et globalt klesmerke føler vi det er viktig at GANT tar ansvar til å oppfordre industrien, og gå fram som et godt eksempel til å bli bedre. Vi må derfor bli mer bevisst på hvordan vi skal bruke bærekraftige ressurser til våre kommende kolleksjoner, sier Grevy.

Beacons Project

Motebransjen er av de mest forurensende industriene i verden, men GANT ønsker å ta grep. Tidligere i år lanserte de GANTs Beacons-prosjektet, og med et fornyet fokus på bærekraft vil selskapets nye kolleksjon ha som mål å produsere klær uten forurensing.

– Vi anerkjenner at vi kan bidra til utviklingen av et bærekraftig samfunn, og vi mener at en bevisst bærekraftig tilnærming til å designe vakre produkter er fremtiden for god forretningsdrift, sier Grevy.

GANT Beacons Project er skapt i ånd av Never Stop Learning. Det er slik vi utdanner oss selv og handler med utgangspunkt i vårt etiske, miljøorienterte og sosiale ansvar, uttalte GANT i en pressemelding tidligere i år.

Gjennom GANT Beacons Project lanseres en helt ny produksjon for å skape produkter med en bevisst og bærekraftig tilnærming, som vil vokse videre og utvikle seg over tid, forklarer Grevy.

– Vi er fast bestemt på å ta ansvar og å gjøre vår del for å gjøre planeten vår bedre. GANT Beacons Project er det neste kapitlet i vårt kontinuerlige engasjement for å bygge opp en mer bærekraftig virksomhet, sier Grevy.


Chief Marketing Officer i GANT, Brian Grevy


Ønsker å gjøre en forskjell

Selskapet har inngått et partnerskap med fiskere i Middelhavet for å fjerne noen av de 165 millioner tonnene med plast som finnes i havet og oppsirkulere det til garn for skjorter, skriver de i en pressemelding.

– Selv om vi bare er et selskap vil vi aldri slutte å lære hvordan vi kan gjøre en forskjell. Når det dreier seg om plast som forurenser havene våre, ser vi en mulighet til å bidra til en positiv endring, sier Grevy.

Bærekraftig visjon for fremtiden

GANT ble grunnlagt på østkysten av Amerika i 1949, og har en sterk tilknytning til en maritim livsstil. Denne arven og lidenskapen for å opprettholde havene i kommende generasjoner har ført til initiativet til en mer bærekraftig kleskolleksjon.

– GANTs visjon for bærekraft og sitt engasjement for å skape tidløse produkter med utmerket stil og kvalitet som kan vare i livet. Vi tror denne bevisste, bærekraftige tilnærmingen til utforming av vakre produkter er fremtiden for gode forretninger, avslutter Grevy.