Nils Henrik Geitles tips for valg av konferansehotell

1. Nøkkelen for en god konferanse er omgivelser som gir rom for fokus og refleksjon. Det skal være mulig at du og dine kollegaer kan jobbe i ro og fred sammen.

2. Konferansehotellet du velger skal ha en genuin tilleggsopplevelse. Det skal være noe ekstra spesielt med akkurat dette hotellet, som gjør at du får noe gjennomført og gjennomtenkt.

3. Hotellet skal bestå av godt vertskap og god mat, aller helst god lokalmat. Har man disse tre tingene på plass, har man alt man trenger for et godt konferanseopphold, avslutter Geitle. 

Fellestrekkene for medlemmer av De Historiske inkluderer en varm velkomst, god service, en vennlig atmosfære, og høy standard i alle ledd. Det er et mål å representere mye mer enn en god hotellseng og et godt måltid. Først og fremst gjennom et mangfold av ulike opplevelser, både innvendig og utvendig.

Nils Henrik Geitle er administrerende direktør i De Historiske. Han forklarer at De Historiskes satsning på kurs- og konferanse handler om møter og opplevelser.

- Man skaper opplevelser underveis. Det er den store forskjellen fra de øvrige kjedene. Det tilbys et veldig stort spekter av lokal mat og lokal historie av lokalt vertskap, forklarer Geitle.

- I De Historiske baseres mye av opplevelsene på naturen i området. Det brukes som regel lokale krefter og ressurser som bidrar til å skape en rekke spennende aktiviteter. Det kan være alt fra en lokalleverandør av havkajakk, laksefiske, jakt, flere og flere kombinerer møter og jaktaktiviteter, spesielt på høsten. Andre igjen akn ha nytte av ulike typer guiding.

- På Finse for eksempel, inviteres konferansedeltakere opp til isbreen på Hardangerjøkulen. Denne type aktiviteter er veldig populære hos våre medlemmer, og i fjor hadde vi mange grupper som syklet Rallarvegen sammen, og brukte det som en slags teambuilding, forteller Geitle.

 

Sola Strand er også medlem av De Historiske.

 

Nøye kvalitetssikring

Administrerende direktør Geitle forklarer at møtene hos et De Historiske-medlem bare er en liten del av totalopplevelsen.

- Våre hoteller og spisesteder er kvalitetssikret med over 650 ulike standarder, som gjør at gjesten skal føle seg trygg på at opplevelsen er god og gjennomtenkt. Vi kvalitetssikrer historiske hoteller med en gjennomført rød tråd. Fra hvert skap til historie og lokalmat, til de vakre naturopplevelsene.

- Det er en gjennomtenkt rød tråd i alle konseptene her, og det er den store forskjellen. Alle våre hoteller representerer ulike epoker av kulturhistorien til Norge, og det gjør at landet vårt alltid blir representert. Derfor er dette ofte veldig nyttig for utenlandske samarbeidspartnere, man kan få vist frem det enestående Norge har å by på, og blir servert en smakebit av det genuine Norge, forklarer Geitle.

Kurs- og kompetansemuligheter

Geitle forteller at De Historiskes medlemmer også tilbyr egne kurs og kompetansemuligheter for bedrifter.

- For eksempel finnes det kurs som går på de ulike naturopplevelsene. For eksempel kan man bestille en egen breguide, og tidligere har vi hatt med Børge Ousland som har vært med på Finse og gjort ulike aktiviteter. Det finnes gode kurs- og kompetansemuligheter, helt fra skiinstruktører til kurs som går på bedre retorikk, altså hvordan skrive og holde en god tale, stråler Geitle.