Vestlia Resort, Dr. Holms, Bardøla, Ustedalen og Geilo Hotel samler krefter for å ta opp kampen med Gardermoen på kurs- og konferansemarkedet.

– Vi skal relansere Geilo som foretrukket leverandør av kurs og konferanser, også i storkundesegmentet, sier administrerende direktør ved Vestlia Resort, Roger Espeli.

Målet med Geilo-hotellenes nye stormøteoffensiv er klar: å stå bedre rustet i kampen med Gardermoen-konferansene.

– Dette er et langsiktig samarbeid. Vi har felles utfordringer og muligheter. Sammen vil vi stå enda bedre rustet til å ta opp kampen om konferansekundene, sier Espeli.

Revitaliserer høyfjellskonferansen

Det er aktivitetene mellom og etter fagmøter som gir høyfjellskonferansen et konkurransefortrinn i storkundesegmentet. På Geilo kan gjestene velge blant et bredt utvalg av fritids- og teambuildings-aktiviteter.

– Vi vet at mange bedriftskunder ønsker seg litt mer igjen for konferansen enn bare fag, middag og en kveld i baren eller at ansatte drar hjem eller blir borte. På Geilo kan vi friste våre gjester med et av Norges fremste alpinanlegg og 550 km med preparerte langrennsløyper. Lokale event-selskaper tilbyr mange aktiviteter, for små, mellomstore og store grupper, blant annet rafting, downhill, Høydepark, isbane, kiting, fatbike, trugetur, hundekjøring, sparktur eller en topptur opp på Skarvet på 1900 moh. Dette får du ikke i Oslo eller på Gardermoen, sier turistsjef Pål Knutsson Medhus på Geilo.

En økning innen konferansesegmentet, slik samarbeidspartnerne ser for seg, vil likevel kreve tettere samarbeid hotellene i mellom.

– Det krever ”team-work” å håndtere arrangementer av denne størrelsen. Men det vil innebære en vinn-vinn-situasjon for alle i hotell- og turistbransjen på Geilo, sier turistsjefen. Hotellnæringen på Geilo vil nå jobbe hardt for å sikre seg gode avtaler med arrangører og markedsføre seg overfor potensielle kunder.

Tøff satsing

Bare i løpet av de to siste årene har Vestlia Resort investert 275 millioner kroner i oppgraderinger, primært rettet mot fritidsmarkedet. Nå ønsker Vestlia Resort å utvide satstingen ytterligere mot bedriftsmarkedet med bygging av ny konferansehall på over 600 kvadratmeter. Samlet prislapp: 25 millioner kroner.

Konferansehallen åpnet til påske, og kan huse over 600 gjester

– Den nye konferansehallen vil ta oss et steg videre. Vi har allerede gjennomført flere visninger for ledende event-selskaper som arrangerer konferanser for store firmaer og organisasjoner. Responsen er overveldende, sier direktør Roger Espeli på Vestlia Resort.

Geilos nye storstue

Den nye konferansehallen vil spille en nøkkelrolle inn mot konferansemarkedet. Med plass til over 675 personer i kino-oppsett og 450 i konferanse-oppsett blir dette Geilos nye storstue. Sammen med de allerede etablerte konferansefasilitetene våre, kan Vestlia Resort tilby hele 1800 kvadratmeter med konferanseareal.

Foruten tradisjonelle konferanser kan den nye konferansehallen også brukes til arrangementer som større konserter, festmiddager og sportsaktiviteter.

– Det begynner allerede å bli fullbooket, og vi anbefaler kunder som vil ta hele konferansearealet i bruk om å booke i god tid. Her fylles det fort opp, avslutter, Espeli.