Mobilen er nøkkelen til tilgjengelighet siden vi alltid har den med oss og den enkleste måten å nå sluttbrukeren på.

- Men skal vi få det til må tilbudene som forbrukeren får være så gode at de føler at de ikke har råd til å si nei. Et eksempel på dette er Norwegians boardingkort og generell informasjon som nå kommer på sms. Her er ikke tilbudet av økonomisk karakter, men fordelene er så store i forhold til e-mailløsninger eller papir at dette har blitt kjempepopulært, sier Marius Røe som er Marketing Director i Link Mobility.

Et annet eksempel på vellykket markedsføring på mobil er Oslo Kino som ville ha opp kinobesøket på ukas dårligste kinodag som er tirsdag og gikk sammen med Netcom og bundlet et tilbud hvor man kunne vise en SMS kode i billettutsalget og fikk to billetter til prisen av én.  

- Når vi får et mobilnummer henter vi også mye informasjon fra mange ulike databaser, og det gjør at vi vet mye om hvem personen bak telefonnummeret er. Er det en mann eller dame, eller har han spesielle interesser, så vet vi det, og det gjør oss i stand til å sende skreddersydde tilbud. Vi skyter med andre ord med rifle og ikke med hagle, sier Røe.