Ledelsen i ulike selskaper ser alltid på hvordan man kan øke inntekter og redusere kostnader. Kundelojalitet, konkurransefortrinn og effektivitet er også sett på som viktige prioriteringer. Det som ikke alltid er like lett å forstå er hvordan man konkret kan jobbe med slike prioriteringer.

Mye av teknologien for å gjøre dette kan være kostbar for små og mellomstore bedrifter. Mange tror at teknologi, som SAP, er forbeholdt store selskaper med tilsvarende store budsjetter. Der tar mange feil.

Tilpasset SMB-markedet

SAP har utviklet en unik løsning, «SAP Business One», for å møte behovet hos små og mellomstore bedrifter. Utviklingen har foregått med tanke på små og mellomstore bedrifter, og fleksibilitet og brukervennlighet har blitt prioritert i hele prosessen.

Over 60 000 små og mellomstore bedrifter bruker allerede SAP Business One på verdensbasis, med 1 200 av disse i Skandinavia. Erfaringer hentet fra store selskaper er overført til SAP Business One og gir fordeler som er relevante for små og mellomstore bedrifter til en konkurransedyktig pris.

Big data handler ikke om å lagre store mengder data, men om å hente verdifull innsikt fra store mengder data. Selskaper har store mengder transaksjonsdata, varebeholdningsdata og annet. Med verktøyene tilgjengelig i SAP Business One kan små og mellomstore selskaper analysere selskapsinformasjon på en mer effektiv måte.

Analyserer historiske data

Kombinasjonen av SAP Business One og databaseløsningen SAP HANA gjør at alle selskaper kan analysere historiske data og samtidig generere rapporter som gir støtte for en bedre strategi. Flere selskaper har hatt svært gode erfaringer med teknologien.

Det norske selskapet DALEMA, kjent for Handelshuset Martinsen, Tempo og Dale Garn bruker løsningen til å planlegge innkjøp og lagerbeholdning. SAP Business One hjelper selskapet med analyse av hele prosessen fra produksjon til salg.

Bedre kundeservice

Tjenesten er også spesielt nyttig for å kunne yte bedre kundeservice. Med all relevant informasjon tilgjengelig til enhver tid er jobben utført mer presist og effektivt. Tiden hvor kunden må vente på svar er over. Med SAP Business One kan kundeservice raskt filtrere og søke opp informasjon om leverte produkter og tidligere kommunikasjon. Erfaring viser at responstiden på kundeservice kan reduseres fra minutter til sekunder.

Tilpasses ulike industrier

SAP Business One er en fullverdig ERP-løsning for små og mellomstore selskaper. Løsningen inkluderer CRM, kundeservice, salg og innkjøp, lagerbeholdning og produksjonsprosesser. Den fleksible løsningen kan lett tilpasses en rekke ulike industrier. Totalt finnes over 150 industrispesifikke tilpasninger av løsningen som kan installeres lokalt eller driftes i skyen.

Lokal ekspertise

Små og mellomstore bedrifter er opptatt av lokal service og ekspertise. Derfor arbeider SAP Business One direkte med lokale partnere over hele verden. DSS Consulting i Stavanger er en slik partner. Med et veletablert rennome og erfaring fra Norge kan selskapet utnytte hele potensialet i SAP Business One. DSS Consulting er opptatt av alltid å levere tjenester av høy kvalitet og innenfor avtalte rammer tilpasset små og mellomstore bedrifter.