Business Norge

HELE DENNE NETTSIDEN ER EN ANNONSE FRA MEDIAPLANET

HELE DENNE NETTSIDEN ER EN ANNONSE FRA MEDIAPLANET

bedriftens samfunnsansvar

TOPICS

Lager klær for gjenbruk

Klesbransjen er en av verstingene når det gjelder miljøpåvirkning. Men skal bransjen være attraktiv for morgendagens kunder, må de tenke litt annerledes.

Bærekraft er enkelt, det handler om mennesker

Bedrifter og virksomheter kappes om å følge FNs bærekraftmål, men uten et grundig forarbeid kan satsingen raskt ende i bærekraftvasking av eget image. Menneskerettighetene kan være en vel så effektiv ledesnor for å sikre mennesker og miljø der produkter og råvarer produseres.

Sponsored content

Verdens «grønneste» flyselskap

Norwegian jobber aktivt med tiltak som reduserer utslippene fra luftfarten, og vil bidra til at den blir utslippsfri i framtiden.

Vil redusere matsvinnet

Dagligvarebransjen har gjort en formidabel jobb med å kutte matsvinnet. Nå er det serveringsbransjen som står for tur.

Bygger verdens mest avanserte bølgepappfabrikk

Mens plastemballasje skaper miljøutfordringer, blant annet ved å forurense verdenshavene, er papp langt mer miljøvennlig. Nå starter byggingen av det som blir verdens mest avanserte bølgepappfabrikk i Halden.

En grønn revolusjon på børsene

«Klimarisiko er lik finansiell risiko». For bare få år siden var det ikke mange som gjorde denne koblingen. I dag er det i ferd med å bygge seg opp en grønn lånebølge rundt om i verden – til og med i Norge.  

Sponsored content

Samarbeid gir miljøgevinst

Med ny og banebrytende teknologi kan TINE Meieriet Ålesund nå erstatte olje og naturgass med fjernvarme. Det betyr en reduksjon i CO2-utslippene ved anlegget med hele 66 prosent.  

Ekspertene svarer: Antikorrupsjon

Hvor langt har vi egentlig kommet i arbeidet med antikorrupsjon, hvilke utfordringer står vi overfor og hvordan kan bedrifter implementere systemer for compliance og antikorrupsjon i sin virksomhet?

Ansvar er lønnsomt

Espen Sæle har vært rådgiver for selskaper med alt i fra tolv til 12 000 medarbeidere. Som markedssjef i Great Place To Work forteller han om hvordan gode arbeidsplasser oppstår av både gode ledere som har et ønske om å bygge en arbeidsplass for alle, styrke sosiale bånd, forbedre liv og bidra til å utvikle menneskers potensial.